Moet de ananasplant in de winter naar binnen?

Met Pinksteren had ik 2 ananassen. Ik heb de bovenkanten afgesneden en ze in potten geplant. Heb nu 2 mooie planten die op mijn terras, dus buiten, staan. Maar nu gaat het langzamerhand vriezen. Moet ik ze dan binnen halen of overleven ze dat wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
7.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat leuk, heb je die gewoon in de potgrond gezet, zonder wortels? Het lijken mij geen planten die tegen kou kunnen, vooral nu ze nog zo jong zijn!
Ik zou ze dit jaar nog naar binnen halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een goed idee. Dat ga ik ook eens doen. Denk je dat er ook nog eens vruchten in komen? Ik ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja gewoon in een pot gezet, met potgrond uiteraard. Normaal gooi je die bovenste schijf met het groen eraan weg. Nu hebben ze (ik heb er 2) dus zelf wortels gemaakt en groeien vrolijk verder. Ik denk niet dat er vruchten zullen komen maar hoop wel op een dag op een bloem. Geen flauw idee hoe die eruit zal zien overigens. Maar ook al doen ze niks, heb je er toch weer 'n kamerplant bij voor nop én de lol dat je dit zelf voor elkaar gebokst hebt.

Het beste antwoord

De bloem wordt gevormd door een heleboel kleine bloemen. Op de top van de stengel en bloem zit een kruin van jonge groene bladeren. De bloemen produceren veel nectar, zodat er altijd veel bijen rond de Eucomis zitten. De plant is erg geschikt als pot plant, welke je gedurende de winter binnen kunt zetten. Begin met water geven wanneer de groei van de plant weer begint. De Eucomis komt van origine uit de natte gedeeltes van de bergen in het zuiden van Afrika.

Bloemkleur: geel, groen, wit

Bloeiperiode: Juli- Augustus

Hoogte: 30-60 cm

Plantdiepte: bollen bedekken met een klein laagje grond

Plantafstand: 15 cm

Boltype: bol

Lichtomstandigheden: volle zon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ananaplanten moeten overwinteren op een vorstvrije plaats met weinig water
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, en het heeft op sommige plaatsen al gevroren. Snel naar binnen dus!
ananasplanten zijn niet winterhard.
Haal hem voor de winter uit de grond en plant hem in een pot om hem vorstvrij te bewaren , om de 2 weken begieten of plant hem in de lente met pot in de tuin op een zonnige plek, houd de grond wel vochtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut!

Je had ze al binnen moeten hebben, aangezien ze niet tegen vorst kunnen en het al een paar nachten nachtvorst gegeven heeft.

Lekker in een koele slaapkamer bij het raam zetten met weinig water en in het voorjaar weer buiten zetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
binnen in de warmte.Het zijn tropische planten .